• Telefón: 02/800 800 80
  • info@gdpr-slovensko.sk

Nepanikárte!

Fidura hovorí, že hlavnou vecou, ktorú si musia digitálni marketéri pamätať, je to, že GDPR nie je apokalyptickou kataklizmou, o ktorej mnohí hovoria. Ak obchodníci robia svoju prácu správne, tvrdí, zákony by mali mať minimálny vplyv na to, ako obchodníci obchodujú.

„V GDPR v skutočnosti nie je nič, o čom by e-mailoví obchodníci roky nehovorili a nerobili najlepšie postupy. Byť otvorený, čestný a transparentný, pokiaľ ide o získanie súhlasu – môžete použiť jazyk GDPR, ale všetko sa scvrkáva na byť otvorený, čestný a transparentný,“ vysvetľuje Fidura.

Fidura hovorí, že najdôležitejšiu vec, na ktorú si on-line marketéri musia spomenúť, je to, že GDPR nie je apokalyptickou kataklizmou, o ktorej sa v spoločnosti vraví. Ak marketéri pracujú spoľahlivo a efektívne, tak by zákony mali mať iba minimálny vplyv na výsledky ich podnikania.

„V GDPR v skutočnosti nie je nič, o čom by marketéri zameraní na e-mail marketing nevedeli. Vyžaduje si to však byť transparentný a čestný, pokiaľ ide o dodržania nariadenia GDPR.“

Neautorizuje znova vaše zoznamy. Upravte ich!

Spoločnou reakciou na GDPR od mnohých marketingových oddelení bolo pokúsiť sa získať z celého marketingového zoznamu súhlas na celoživotné zasielanie správ, ale podľa spoločnosti Fidura je to iba zbytočne vynaložené úsilie.

„Mýtus o prvom príchode GDPR,“ poznamenáva o prvom mýte ohľadom GDPR, ktorý sa dotýkal problematiky s vydaním súhlasu GDPR k predaju produktov, „bol ten, že súhlas je jediný spôsob, ako môžeme predávať produkty a služby, pretože ak nemám súhlas na úrovni GDPR, tak musím dostať súhlas na úrovni GDPR.“

Postupujte podľa osvedčených postupov

To znamená, že ak sú vaši zákazníci dlhšie neaktívni, tak je vhodnou metódou ich odstrániť zo zoznamu, aj keď sa táto možnosť javí ako neprijateľná.

Pravidelne kontrolujte svoje údaje

Fidura odporúča spoločnostiam vykonávať pravidelné audity svojich dát, aby sa ubezpečili, že presne vedia, v akom stave sú ich zoznamy, a tak predísť orientácii na neaktívnych zákazníkov.

Jedným z problémov s údajmi je práve to, že majú obmedzenú platnosť. Spoločnosti si musia byť vedomé toho, ako dlho budú údaje relevantné, keď ich zhromažďujú. Mali by ich pravidelne auditovať na základe prílevu údajov, počtu ľudí, ktorí k nim majú prístup a možnosť ich upravovať.

Pridajte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude publikovaná . Povinné polia sú označené

First Name*
Subject*
Email*
Your Comments