Pravdepodobne ste už počuli o nariadení GDPR alebo zákone na ochranu osobných údajov. Ich cieľom je poskytnúť spotrebiteľom väčšiu kontrolu nad ich osobnými informáciami. Vďaka GDPR však môže aj vaša organizácia dosiahnuť lepšiu kybernetickú bezpečnosť.
Jedným z hlavných princípov GDPR je právo na zabudnutie. Občan EÚ môže kedykoľvek požiadať podnik, aby vymazal všetky jeho osobné údaje a firma mu musí vyhovieť. Je to však nemožné bez aktívneho postoja k bezpečnosti a spracovaniu údajov.
Týmto spôsobom nariadenie o ochrane súkromia vedie spoločnosti k tomu, aby prehodnotili svoje postupy spracovania údajov. V prípade otázok a nezrovnalostí sa spoločnosti môžu obrátiť na príslušné úrady.
Kybernetická bezpečnosť je dôležitá pre dodržiavanie pravidiel na ochranu súkromia, a preto sa stáva hodnotnou pre podniky a spotrebiteľov.
Pravdou je, že dôvera v spoločnosti dosiahla historické minimum. Uprostred neustáleho porušovania údajov, škandálov zo súkromia, firemného lobingu a súdnych sporov vo firme, spotrebitelia už neveria, že značky majú na mysli ich najlepšie záujmy.
Predpisy o ochrane súkromia sú navrhnuté v najlepšom záujme spotrebiteľov. Z toho vyplýva, že každá značka, ktorá ich otvorene dodržiava, sa tiež stará o ochranu súkromia svojich zákazníkov.
Prieskum ukázal, že až 90 % spotrebiteľov za dôležité, aby podniky chránili ich osobné údaje, a 60% respondentov uviedlo, že by dalo časť svojich výdavkov značke, o ktorej majú pocit, že im ponúka jedinečnú skúsenosť bez toho, aby zneužila ich súkromie. Inými slovami, spokojnosť zákazníka by mala byť na prvom mieste.
Pri implementácii nariadenia o ochrane súkromia je potrebné dbať na to, aby bola vykonaná správne. Ak bude vykonaná zle, môže urobiť viac škody ako úžitku, pretože môžu zaťažiť organizácie zbytočnými nákladmi, zmariť inováciu a zabrániť rozvoju nových technológií.
Faktorom je aj marketingová automatizácia. Veľká časť zdieľaných údajov a analýz, ku ktorým dochádza dnes, sa robí tak, aby slúžili k lepšiemu zacieleniu reklám. Regulácia výrazne obmedzuje túto prax. Ak však preukážete účel, kvôli ktorému budete údaje spracovávať a získate od svojich zákazníkov súhlas, vy ako spoločnosť budete chránený a zákazník získa prehľad o svojich dátach.