• Telefón: 02/800 800 80
  • info@gdpr-slovensko.sk

Vishing vznikol spojením dvoch anglických slov – voice a phishing. Je to podvodná praktika, pri ktorej sa páchateľ pomocou telefonického rozhovoru snaží získať cenné dáta. Kriminálnici sa zvyčajne snažia získať citlivé osobné údaje, prihlasovacie heslá, čísla platobných kariet alebo prístupy do internetbankingu. 

Ako tento podvod prebieha?

Po zdvihnutí telefónu sa vám predstaví osoba, napríklad ako pracovník bankovej spoločnosti pod zámienkou, že si potrebuje overiť informácie o vašom internetbankingu. Na uskutočnenie prevodu bude požadovať aj vaše bezpečnostné kódy napríklad z SMS. Zvyčajným cieľom tohto podvodu je získať financie z vášho účtu. 

Ako sa chrániť a na čo si treba dať pozor

  • Neposkytujte citlivé údaje osobám, ktoré sa vydávajú za pracovníkov banky alebo známej spoločnosti,
  • telefónne číslo si je možné overiť pomocou internetových vyhľadávačov,
  • preverte si priamo v spoločnosti či požadované údaje zhromažďujú telefonicky alebo e-mailom,
  • útočník vám môže pomocou podvodného odkazu zaslaného e-mailom podstrčiť falošnú stránku, kde po zadaní údajov získa nad nimi kontrolu,
  • neotvárajte podozrivé maily, môže sa tam nachádzať škodlivý kód, ktorý môže byť nebezpečný,
  • obmieňajte pravidelne vaše prihlasovacie heslá,
  • pred neoprávneným prístupom je účinná dvojfaktorová ochrana,
  • pohyb na účte môžete sledovať pomocou notifikácií napríklad cez SMS.

Pridajte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude publikovaná . Povinné polia sú označené

First Name*
Subject*
Email*
Your Comments