Spamové pasce môžu blokovať správy. Obchodníci začali robiť rozposielane emailových správ zodpovednejšie, prispeli k tomu aj GDPR či poskytovatelia emailingových riešení.
Podstatou rozposielania správ nie je kvantita, ale kvalita. Je dobré mať dobrú databázu klientov a snažiť sa ponúknuť ľudom to, čo hľadajú. Podstatný je správny postup získavania mailov. Odborníci tvrdia, že zodpovedný emailing im môže priniesť viac obchodných príležitostí.
Marketéri, ktorí používajú emailing ako nástroj, prešli kopou zmien. Prišli zmeny od Európskej únie o ochrane osobných údajov GDPR. Začal sa vytvárať tlak na prevádzkovateľov freemailových služieb, aby robili správny emailing. Začali sa postupne pridávať aj poskytovatelia emailingových riešení a tí od zákazníkov chcú, aby si potrpeli na best practices a dodržovali pravidlá.
Prevádzkovatelia freemailových služieb sa snažia uchrániť svojich používateľov pred spamom alebo nevyžiadanou poštou. Jedným z najlepších nástrojov je takzvaná spamová pasca. V prípade, že email spĺňa podmienky spamu, tak je odosielateľ blokovaný, dokonca to môže znamenať aj trvalú blokáciu. Seznam.cz vo vzťahu k spamovým pascám pritvrdil podmienky a toto riešenie malo za následok zlepšenie situácie.
Je podstatné posielať emaily správne, preto poskytovatelia emailových riešení tlačia na obchodníkov a marketérov. Emailové databázy by mali byť zbierané korektne a v súlade s nariadením GDPR. V prípade rozposielania spamu a trafenia spamovej pasce, im to neprinesie výnos, ba priam naopak, hrozí im aj možnosť trvalej blokácie. Marketéri a obchodníci by sa mali zamerať na menší počet emailov s dôrazom na obsah.
Tento pojem znamená dvojkrokové prihlásenie do databázy napríklad do zoznamu kontaktov obchodníka, ktorý následne rozposiela obchodné maily. Od zavedenia GDPR zákonov zaznamenal Double opt-in nárast používania. Niektoré firmy mali obavy, že im klesne počet prihlásených ľudí do databáz. Odborník sa domnieva, že zákazník môže považovať absenciu dvojkrokového prihlásenia za nefunkčnosť obchodníka.