• Telefón: 02/800 800 80
  • info@gdpr-slovensko.sk

A znova ten Facebook. Tento krát sa jedná o prepisovanie hlasových nahrávok používateľov tejto sociálnej siete, ktoré vykonávalo stovky pracovníkov. Facebook je najnovšou spoločnosťou, ktorá potvrdila, že na túto prácu použila pracovníkov tretích strán po spoločnosti Google, Apple, Microsoft a Amazon.

Podľa agentúry Bloomberg, ktorá ako prvá informovala o tejto správe, pracovníci dostali hlasové nahrávky ľudí, ale nebolo im povedané, ako boli tieto nahrávky získané. 

Facebook uviedol, že nahrávky sa prepisujú manuálne, aby sa mohli vylepšiť systémy umelej inteligencie používané na automatické prepisovanie konverzácií. Dodal, že sa tak stalo iba vtedy, keď sa používatelia rozhodli pre transkripčné služby a keď povolili spoločnosti svoj prístup k mikrofónom. 

“Rovnako ako Apple a Google sme pozastavili kontrolu zvuku u ľudí pred viac ako týždňom,“ uviedla hovorkyňa.

Čo na to dozorné orgány?

Hlavným dozorným orgánom Facebooku v oblasti ochrany údajov v EÚ je Írsky komisár pre ochranu údajov.

“Aktuálne vyžadujeme od spoločnosti Facebook podrobné informácie o predmetnom spracovaní a o tom, ako sa spoločnosť domnieva, že takéto spracovanie údajov je v súlade s ich povinnosťami týkajúcimi sa GDPR,” uviedla hovorkyňa BBC News.

Začiatkom tohto mesiaca spoločnosti Apple a Google uviedli, že pozastavili všetky činnosti spočívajúce v tom, aby pracovníci počúvali hlasové nahrávky používateľov z dôvodu ich prepisu.

Microsoft tiež potvrdil, že hlasové nahrávky používateľov služby automatického prekladu aplikácie Skype boli analyzované aj ľuďmi.

Regulátor údajov v Luxemburgu v súčasnosti diskutuje s Amazonom o jeho podobnom využití pracovníkov na kontrolu niektorých zvukových záznamov Alexa.


Tu je vidno, že aj veľké spoločnosti stále bojujú s týmto nariadením. Preto vám radíme – neodpočúvajte, ale počúvajte svojich zákazníkov. Údaje o zákazníkoch sa predsa dajú získať ľahko aj bez toho, aby ste porušovali nariadenie GDPR. Jediné, čo musíte urobiť, je netlačiť na pílu. Ak sa zákazník rozhodne, sám vám poskytne svoje údaje, keď sa napríklad bude chcieť prihlásiť sa odber vášho newslettra.

Pridajte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude publikovaná . Povinné polia sú označené

First Name*
Subject*
Email*
Your Comments