Snaha zabezpečiť spoločensky zodpovedné podnikanie je pre GDPR prioritou už od samotného začiatku. Najvzácnejšou komoditou v tomto prípade je dôvera. Všetky prehrešky a nedodržania pravidiel, ktoré vedú k zverejneniu osobných údajov ju dosť oslabujú.
Jednou z vhodných stratégií ako získať nových klientov je práve e-mail marketing. Mnohé firmy na získanie súhlasu so zasielaním e-mailov využívajú tzv. “opt-in” súhlasy. Fungujú na princípe, že zákazník musí potvrdiť svoj súhlas v rámci webového formulára.
Možnosť “double opt-in” obsahuje však krok navyše. Zákazník dostane naviac potvrdzujúci e-mail s odkazo a tak spoločnosť získa súhlas až keď zákazník klikne na odkaz. Táto funkcia môže slúžiť aj na spätnú kontrolu. Tá by mala odhaliť či ide o reálneho človeka, preklep či omyl alebo nechceného bota.
Pokiaľ spoločnosti získali súhlasy so zasielaním e-mailov skôr ako vstúpilo nariadenie GDPR do platnosti, tak už nemusia oň spätne žiadať. Ak sa zákazník predtým neprihlásil a požiadate o súhlas cez e-mail, dopustíte sa tak prehrešku a porušíte predpisy o ochrane súkromia a elektronických komunikáciách. Prihlásiť sa k odberu na svojich weboch a v aplikáciach bude stále dostupné.
Zálohovanie súhlasov so zasielaním e-mailov je dôležitou súčasťou. Informácie by mali byť zabezpečené a prístup k nim by mali dostať iba poverené osoby.
Taktiež je vhodné, ak svojim zákazníkom ponúknete možnosť zrušenia súhlasu o zasielaní e-mailov. Zákazníkovo rozhodnutie musíte rešpektovať a preto je potrebné mať spoľahlivý systém, ktorý bude manažovať súhlasy s odbermi.