• Telefón: 02/800 800 80
  • info@gdpr-slovensko.sk

Twitter sa ospravedlnuje

Twitter neúmyslene používal telefónne čísla a e-mailové adresy na cielenú reklamu, ktoré získal tak, že používatelia poskytli tieto údaje na zabezpečenie účtu a za to sa ospravedlnil.

Prehrešok voči používateľom

Obchodníci tretích strán mohli osloviť priamo konkrétnych ľudí na Twitteri aj v prípade že si používateľov neželal aby sa týmto spôsobom používali jeho dáta.

Twitter vyhlásil, že s istotou nevie potvrdiť koľko používateľov na celom svete bolo poškodených.

Spoločnosť mlčí

Twitter sa rozhodol neupozornit svojich používateľov sociálnej siete o porušení zásad nedávať e-mail tretím osobám.

Oznámili napravenie problému

Problém sa vyriešil 17 novembra, ale spoločnosť neoznámila kedy problém našla.

Firma vyhlásila, že už nepoužíva e-mailové adresy alebo telefónne čísla získané pomocou dvojitého overovania za účelom reklám.

Informovanie Írskeho komisára?

V Dubline sa nachádza európske ústredie pre Twitter a nepotvrdil alebo neinformoval Írskeho komisára pre ochranu údajov, ale vymienal si informácie s regulačnými orgánmi podľa potreby.

Informovanie používateľov

Podľa všeobecného nariadenia o ochrane údajov v Európe (GDPR) musia byť užívatelia informovaní, ak sa údaje používajú na iné účely, ako na ktoré boli určené.

Všeobecné nariadenie o ochrane údajov v Európe, teda  GDPR hovorí o informovaní použivateľa o účeloch nakladania zhromažďovaných dát od používateľa.

139 miliónov používateľov využívaju platformu Twitter a každý deň sú im zobrazované reklamy.

Reklama šitá na mieru

Nastáva problém, že Twitter dáva možnosť inzerentom vytvoriť reklamu, pomocou ktorej môžu použiť vlastnú databázu e-mailových adries zákazníkov získanu nezávisle od služby Twitter.

Takéto praktiky sa používajú na všetkých sociálnych sieťach. Vytvára sa vysoko cielená reklama na zasiahnutie používateľa, ktorý majú znalosť o produkte alebo značke.

Dvojité overovanie

Twitter vo svojom vyhlásení poodhalil, že porovnávanie e-mailov bolo odkazom na adresy, ktoré poskytli len za prípadom zväčšenia bezpečnosti ich účtov pridaním dvojfaktorovej autentifikácie.

Dvojfaktorové overenie znamená pridanie druhej úrovne ochrany, ako napríklad overenie správy s prihlasovacím kódom.

„Keď inzerent nahral svoj marketingový zoznam, mohli sme priradiť ľudí na Twitteri k ich zoznamu na základe e-mailu alebo telefónneho čísla, ktoré majiteľ účtu Twitter poskytol na účely bezpečnosti a zabezpečenia,“ vysvetlila spoločnosť.

Inzerent, ktorý nahral svoj marketingový zoznam, mohol priradiť ľudí na Twitter k ich zoznamu na základe e-mailu alebo telefónneho čísla, ktoré zadal majiteľ Twitter účtu na účel zabezpečenia, tvrdí spoločnosť.

Svoju činnosť považuje Twitter za chybu.

Facebook bol pod vlnou kritiky kvôli cielenej reklame, kde sa používali e-mailové adresy a čísla predložené a dvojfaktorové overenie. Pričom Facebook toto konanie nepovažoval za zlé, narozdiel od Twittera.

Federálna obchodná komisia v USA pri udelení rekordnej pokute 5 miliárd dolárov povedala, že Facebook nesmie využívať telefónne čísla, ktoré dostala pri zabezpečovacích postupov a nesmie ich používať za reklamnými účelmi.

Pridajte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude publikovaná . Povinné polia sú označené

First Name*
Subject*
Email*
Your Comments