• Telefón: 02/800 800 80
  • info@gdpr-slovensko.sk

Emailová adresa sa stala pre firmy veľmi cennou komoditou, no a pre úrad tou najkonkrétnejšou vecou v marketingovej oblasti, ktorú môže kontrolovať. Firme vedia tieto kontakty pomôcť, no zároveň aj ublížiť pri nesprávnej manipulácii. Aké triky marketérov môžete naďalej využívať v súlade s GDPR?

Bez súhlas a so súhlasom

Vašim už existujúcim zákazníkom môžete zasielať newsletter bez jeho výslovného súhlasu. Buďte však opatrní, pretože newsletter musí súvisieť s tovarom alebo službou, ktorú si u vás už objednali. Ak si niekto kúpi tričko, môžete mu posielať akčnú ponuku alebo zľavový kupón na mikiny, nohavice alebo topánky. No lákať na nové parfumy by ste ho už nemali. Netreba zabúdať, že každý zákazník môže právo na zasielanie newsletterov zrušiť a firma jeho rozhodnutie musí akceptovať.

Okrem vašich zákazníkov sú tu aj ďalšie potencionálne osoby, ktorým môžete zasielať akčné ponuky. Od nich si však súhlas na zasielanie newsletterov musíte zaobstarať. Ak zbierate kontakty online, je potrebné použiť double opt-in.

Znenie súhlasu musí obsahovať odpovede na nasledujúce otázky:

  1. ktoré údaje zhromažďujem,
  2. kto som a kto ďalší ich spracováva,
  3. za akým účelom,
  4. na akú dlhú dobu (na neurčito to nie je možné),
  5. aké práva má človek, ktorého osobné údaje spracovávam.


Súhlas vždy dobrovoľne

Firmy využívajú šikovné triky na to, aby vylákali z ľudí emailové adresy. Tie následne využívajú na zasielanie jedinečných ponúk svojho tovaru a služieb. Nariadenie GDPR zakazuje podmieniť poskytnutie služby súhlasom so zasielaním newslettlerov. Rovnako tak nesmiete nikoho trestať za to, že vám súhlas odmietol poskytnúť. Dobrou správou je, že za súhlas so zasielaním newsletterov, môžete zákazníkovi poskytnúť nejakú výhodu.

E-book za e-mail

Zákazníkom, ktorí si nechajú poslať od vás e-book, nesmiete začať automaticky zasielať newslettre alebo ich e-mailový kontakt inak zneužiť. Ako teda získať od nich súhlas? Môžete im ponúknuť možnosť zasielania newsletteru v emaili, v ktorom im zasielate e-book, tu už potom stačí jednoduchý opt-in. Druhou možnosťou je spoplatnenie e-booku a zadarmo ho pošlete iba tým, ktorí vám súhlas so zasielaním newsletterov udelia.

Odomknutie obsahu

Nariadenie GDPR prekazí aj ďalšiu zákernú fintu, a tou je stopnutie obsahu. Ak začnete čítať zaujímavý článok alebo pozerať video, tak po chvíli je vám jeho obsah zablokovaný a musíte zadať e-mail. Týmto spôsobom síce stále môžete lákať divákov a čitateľov na odber newsletteru, no dajte im aj možnosť dopozerať alebo dočítať obsah bez zadania emailu.

Zľava na prvý nákup

Obľúbený ťahák e-shopov na zákazníkov, dajte nám svoju emailovú adresu a my vám pošleme zľavový kód na prvý nákup, sa vo veľkom môže používať aj naďalej.

Výsledok e-mailom

Email, na ktorý zasielate svojim zákazníkom výsledok testu, kvízu, cenovej kalkulácie, analýzy zadarmo, nesmie byť zneužitý na zasielanie newslettra. Súhlas so spracovaním osobných údajov kvôli zaslaniu výsledkov či analýzy a súhlas so zasielaním newsletteru musí byť každý samostatne. U newslettrov musí ísť o double opt-in a označenie políčka nesmie byť povinné alebo už vopred vyplnené.

Súťaž

Aj tu budete potrebovať dva na sebe nezávislé súhlasy. Jeden kvôli údajom, ktoré nevyhnutne potrebujete priamo pre účasť v súťaži a informovaniu o prípadnej výhre. A druhý súhlas kvôli zasielaniu newsletterov. Tento je však nepovinný.

Pridajte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude publikovaná . Povinné polia sú označené

First Name*
Subject*
Email*
Your Comments