Páchatelia telefonujú z rôznych telefónnych čísel, ktoré majú predvoľbu +34, +44 alebo +421, pričom sa predstaví ako zamestnanec spoločnosti Microsoft, ktorý je pracovník podpory. Cieľom je odcudziť údaje od internet bankingu.
Podvod na odcudzenie údajov prebieha tak, že útočník Vám zatelefonuje s čísla s predvoľbou +34, +44 alebo +421. Páchateľ sa predstaví ako zamestnanec podpory spoločnosti Microsoft a chce Vám poskytnúť technickú podporu. Povie vám, že našli škodlivý softvér alebo sa do Vášho internetbankingu chcú dostať hackeri, pre opravu systémovej chyby, či za účelom nainštalovania nového programu do Vášho zariadenia.
Páchateľ sa snaží neskôr naviesť osobu na nainštalovanie programu, vďaka čomu sa mu podarí získať vzdialený prístup do zariadenia obete a následne to využije na:
Programy, ktoré páchatelia využívajú na vzdialený prístup do počítača obete, sú napríklad: Anydesk, LogMein, Zoho Connect alebo Teamviewer. Cez aplikáciu na vzdialený prístup je páchateľ schopný vypnúť obrazovku, pričom obeť nevie čo vykonáva osoba, ktorá sa pripojila do vášho zariadenia.
Páchateľ po získaní prístupu do počítača začne prehľadávať súbory, aby našiel informácie, ktoré mu pomôžu sa dostať do internetbankingu. Ak sa mu takéto dáta nepodarí získať, navedie obeť, aby zaplatila peniaze cez internetbanking za potrebný antivírusový program alebo za poskytnutú technickú podporu.
Ak sa obeť prihlási do bankového účtu, páchateľ tak prevedie financie na svoj účet alebo získa prihlasovacie údaje a peniaze prevedie neskôr.
Ak volaná osoba nevykoná pokyny, ktoré žiada páchateľ, obsah zariadenia zablokuje a následne bude žiadať financie za odblokovanie obsahu.
Volajúci hovorí anglickým jazykom, pričom sa vydáva za zamestnanca spoločnosti Microsoft. Páchateľ ukradne osobné dáta zamestnancov tejto spoločnosti, ktoré sú voľne prístupné na internete alebo si vytvorí falošnú stránku, kde navedie obeť, aby si overila jeho totožnosť pričom tieto údaje nie sú pravdivé.
Existujú prípady, kedy si páchateľ zaplatí GoogleAds a inzeruje reklamu na internete. Človek, ktorý má problém so svojim zariadením začne hľadať vo vyhľadávači technickú podporu.
Zobrazí sa mu reklama kde sa podvodne páchateľ vydáva za technickú podporu. Obeť sa sama ozve páchateľovi na základe tejto podvodnej reklamy.
Ak Vám volá technická podpora ako prvá, ide o podvod. Technická podpora nevolá svojim zákazníkom ako prvá. Technická podpora volá len v prípade, ak ste im už zavolali.
Spoločnosti nikdy nevyžadujú čísla bankových účtov alebo kariet. Neukladajte si do zariadenia citlivé osobné údaje, aby páchateľ trestnej činnosti nezískal k týmto údajom prístup.